Sunday, October 12, 2008

berzaman...

hey bloggie...

berzaman aku rasa semenjak aku menulis kat blog ni...aku rasa kemalasan telah berjaya menguasai 85% tubuh aku...seluruh anggota aku kini diketuai oleh kemalasan...ye...kemalasan telah berjaya menakluki diri aku


utk hari ini, aku telah membelanjakan wang sejumlah rm 140 utk 2 btg reket badminton...sudah pon ade defect skit...ahahaha...n aku x bape kesah plak...nothing last forever...this is a new concept that i've grasped...

sepanjang 2 bulan nih, aku mengeluh dan mengeluh...menyalah kan puasa sebagai punca utama aku kepenatan melampau...tp skang nih aku dah x puasa tp still malas gak...agak menyesal kerana tdk memanfaatkan ramadhan sebaik nye...moga2 di panjangkan umur oleh Allah utk aku bertemu ramadhan ditahun hadapan...

raya tahun ini merupakan raya yg indah bagi aku...aku menyambutnya dgn penuh gembira...bertemu sanak saudara...mengunjung rumah sanak saudara...teman teman...aku rasa ia merupakan satu sambutan yg bermakna...sayang nya kami sudah tidak beraya di kampung tg karang semenjak arwah nenek tinggal bersama wak mi setelah lumpuh...kini beliau sudah pergi dah aku berdoa agar rohnya dicucuri rahmat Allah...

beraya di kampung sg siput bukanlah suatu yg amat nantikan...tp yg membuatkan aku gembira apabila aku dpt membuat mak aku gembira apabila pulang ke kampungnya...mak begitu istimewa...mak bahagia aku pon turut merasa perasaan yg sama...

kini perut ku sudah boroi...aku sudah tidak mampu melihat cermin lebih 5 saat...takut-takut aku down tgk bentuk badan aku skang nih...secara jujur ia tidak lah begitu teruk...cuma aku nih jer yg ade masalah mental pasal bab2 badan nih...body dysmorphic disorder gamak-nye :)

aku baru sedar yg aku terpakse menyertai acara marathon di negara temasik pada 7 december ini...keesokan harinya merupakan perayaan raya haji...aku rasa mungkin aku terpaksa beraya di jb...sepaptutnya aku membatalkan penyertaan aku sebelum 22 september...tetapi aku tidak berbuat demikian kerana tidak membaca email yg telah diberikan kepada aku seminggu sebelum tarikh berkenaan...ia merupakan salah satu daripada jutaan kelalaian aku :) terima jer la...salah sendiri

lagi 1 bulan utk aku menempuh peperiksaan akhir tahun...malangnya persiapannya amat lah hambar...takut2 aku terpaksa ulang tahun...moga2 dijauhkan allah...sebentar lagi aku akan mula mengarang assignment ebcp aku


aku berdoa agar semuanya berjalan dgn lancar...amin

padli budak perutnye boroi
ahad 12/10/08 1120pm

1 comment:

Anonymous said...

where's ur raya pictures?